Page 74 - OrduMem/ArgeBülteni/Temmuz2023
P. 74
7. EĞİTİM ARAŞTIRMALARI
Bülten dönemini içeren 1 Ocak - 30 Haziran 2023 tarihleri arasında ilimizde uygulanması
uygun görülen araştırma izinleri tabloda verilmiştir.
S ı r a The Impact of Using Quizizz on Turkish EFL High School Student's Vocabulary Learning
Nu Kurum Adı Araştırma Konusu 27. Ordu Üniversitesi
1. Perşembe İlçe MEM Ulubey İlçesinin Jeopark Jeoturizm Potansiyeli (Quizizz Uygulamasının Lise Öğrencilerinin İngilizce Kelime Öğrenmesi Üzerine Etkisi
Okul Öncesi Dönemde Çocuğa Sahip Ebeveynlerin Nomofobi Düzeylerini Faktörler ve 28. Ondokuz Mayıs Ergenlerde İyi Oluşun Yordanmasında Duygu Düzenleme Becerileri ve Duygusal Özerklik
2. Ordu Üniversitesi Üniversitesi
Nomofobinin Ebeveyn Çocuk İletişiminde Etkisinin İncelenmesi
Ondokuz Mayıs Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinde Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmenlik Mesleği- 29. Ordu Üniversitesi 6. Sınıf Yoğunluk Konusu Öğretiminde Geleneksel Laboratuvar Uygulamalarına Bir Al-
3. ternatif;Simülasyonlar
Üniversitesi ne Yönelik Tutumları Altınordu(Ordu) Örneği
Permakültür İlkleriyle Arazi Tasarımı Üzerine Bir Araştırma- Erfene Yaşam Çiftliği Örneği Zonguldak Bülent Fen Bilimleri Dersine Entegre Edilmiş Scratch Destekli Etkinliklerin, Öğrencilerin Bilgisa-
4. Perşembe İlçe MEM 30. yarca Düşünme Becerileri,Blok Temelli Programlamaya İlişkin Öz Yeterlilikleri ve Öğreti-
Altınordu Ecevit Üniversitesi mine Yönelik Motivasyonları Üzerinde Etkisinin İncelenmesi
5. Ordu Üniversitesi Ergenler İçin İnternette Yabancılarla Etkileşim Ölçeği Geliştirme Çalışması Trabzon 9. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Çalışmalarının Gelişimine Yönelik Bir Eylem Araştır-
Akran Zorbalığını Önlemeye Yönelik Psiko-Eğitim Programının Zorbalık Düzeyi ve Sosyal 31.
6. Ordu Üniversitesi Üniversitesi ması
Problem Çözme Becerisi Üzerindeki Etkisi Öğretmen Beklentileri Temelinde İlkokul Öğrencilerinin Okur Benlik Algılarının incelen-
Kastamonu Seçici Problem Çözme Modelinin Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Okuryazarlığı ve 32. Ordu Üniversitesi
7. mesi
Üniversitesi Akademik Başarılarına Etkisi Ondokuz Mayıs Ortaöğretim Kurumlarnda Örnek Olması Beklenen Müzik Öğretmenlerinin Görüşleri
8. Giresun Üniversitesi Öğretmenlerin Öğrenme Çevikliği ile Örgütsel Mutluluğu Arasındaki İlişki 33. Üniversitesi Ordu İl Örneği
9. Ordu Üniversitesi İlkokul Çocuklarının Denetim Odağının İncelenmesi;Görev Temelli Bir Yaklaşım Küreselleşen Dünya ve Yeni Teknolojik Gelişmeler Çerçevesinde Kırsal Kesimde Yaşayan
Teknoloji Destekli Öğretim Uygulamalarının Maddenin Tanecikli Yapısı Konusunu Kav- 34. Ordu Üniversitesi Öğrencilerin Yabancı Dil Eğitimi Farkındalıklarını Artırmak
10. Ordu Üniversitesi
ramsal Anlamları Üzerine Etkisi Kırsalda ve Kent Merkezinde Görev Yapan Ortaokul Öğretmenlerinin Öğretim Programı-
5.Sınıf Fen Bilimleri Dersi Işık Ünitesinde Padlet Dijital Pano Uygulaması ile Desteklenmiş 35. Ordu Üniversitesi na Bağlılıklar: Bir Durum Çalışması
11. Ordu Üniversitesi
Ters Yüz Sınıf Modelinin Akademik Başarı ve Tutuma Etkisi İlkokullarda Destek Veren Öğretmenlerin Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrencilerle Yap-
Ordu ÖDM 36. Ordu Üniversitesi tıkları Matematik Öğretimi ile İlgili Görüş ve Önerileri
12. 4.Sınıf Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumlarının Okuma Becerisine Etkisi
Müdürlüğü 37. Ordu Üniversitesi Kariyer Danışmanlığı ihtiyaç Belirleme Ölçeği
Ordu ÖDM Bilişüstü Öğrenme Stratejilerini Kullanabilme yeterliklerinin Türkçe, Matematik, Fen Bi-
13. 38. Gümüşhane
Müdürlüğü limleri, Akademik Başarısına Etkisi Üniversitesi Öğretmen Bilincinin Belirlenmesi
Ortaöğretim Öğrencilerinin Fiziksel Aktivitelere Katılımlarının Öz-Yeterlilik ve Psikolojik
14. Amasya Üniversitesi 39. Ordu Üniversitesi Okul Öncesi Dönemde Çocuğa Sahip Annelerin Ebeveynliğe Yönelik Tutumları ile An-
Sağlamlıklarına Etkilerinin İncelenmesi ne-Çocuk İletişimi Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
Ondokuz Mayıs
15. Dezavantajlı Bölgelerde Yaşayan Öğretmen Sirkülasyonunun Sebepleri ve Sonuçları 40. Giresun Üniversitesi Türk Resminde Soyut Sanat Anlayışına Yönelik Öğretmen Görüşleri
Üniversitesi Ondokuz Mayıs Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitime Yönelik Sınıf, Sosyal Bilgiler ve Fen Bilimleri Öğret-
16. Ordu Üniversitesi Genius Hour Öğrenme Modelinin Fen Eğitiminde Uygulanması veya Değerlendirilmesi 41. Üniversitesi menlerinin Öz Yeterlilik İnançlarının ve Görüşlerinin İncelenmesi
17. İkizce İlçe MEM Öğretmenlerin Hizmetiçi Eğitimleri Etkinliklerine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi Ondokuz Mayıs
Sivas Cumhuriyet 42. Üniversitesi Öğretmenlerin Engelli Bireylere Yönelik Algıları Üzerine Metaforik Bir İnceleme"
18. Ergenlerde Sosyal Medya Bağımlılığına Aile İşlevsellliği ile İlişkisi
Üniversitesi "İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Bir Metni Dijital veya Basılı Bir Materyal Üzerin-
19. Ordu Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenlerinin STEM uygulamasına ilişkin görüşlerinin incelenmesi 43. Ordu Üniversitesi den Okumalarının Akıcı Okumalarına Etkisinin İncelenmesi
Oyunlaştırılmış Dijital Öğrenme Ortamının Öğrencilerin Morfolojik Kelime Bilgisini Öğ- "Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Ekrandan Akışı Okuma Düzeyleri ile Dijital Okuma Mo-
20. Ankara Üniversitesi 44. Ordu Üniversitesi
renme Süreçlerine Etkisi tivasyonları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
21. Ünye Kaymakamlığı Üstün Yetenekli Öğrencilerin Depreme Yönelik Hazırlık, Algı ve Bilgileri 45. Ordu Üniversitesi Dijital Zihin Haritalarının İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama
İlkokul Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Üst Biliş Becerileri Arasındaki İlişkinin İnce- Becerilerine Etkisi
22. Ordu Üniversitesi
lenmesi Ondokuz Mayıs Ergenlerin Arkadaşlıkla İlgili Kalıp Yargıları ve Sosyal Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişkinin
46.
Üniversitesi İncelenmesi
23. Ordu Üniversitesi Sayı Konuşmalarının İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sayı Hissine Etkisi
Sınıf Öğretmenlerinin Bilimsel Düşünme Alışkanlıklarının Bazı Değişkenler Açısından İn-
24. Ordu Üniversitesi * Ocak-Temmuz arasında gerçekleşen 48 başvurudan 46 tanesi onaylanmış 2 araştırma başvu-
celenmesi rusu eksik evrak vb. nedenlerden reddedilmiştir.
Öğrencilerin Dil Becerilerinin Öğrenme Konusunda Yönergelerle Desteklemenin Etkileri:
25. Ordu Üniversitesi
Bir Eylem Araştırması
Lise Öğrencilerinin Padlet Aracılığıyla İngilizce Dersine Katılımını Artırmakla İlgili Gö-
26. Ordu Üniversitesi
rüşleri
74 AR-GE BÜLTEN AR-GE BÜLTEN 75