Medeniyet Tasavvuru Ordu Buluşmaları
1. Proje Tanımı
1.6. Proje Özeti
1.6.1. Projenin Ana Fikri
Medeniyet, belirli bir insan topluluğunun bir coğrafya üzerinde ve belirli bir zaman içinde ortaya koyduğu değerler bütününü ifade eder. Bu değerler arasında sanat, bilim, kültür, eğitim gibi unsurlar önemli bir yer teşkil eder. Toplumda bir medeniyet tasavvuru oluşabilmesi için fertlerin ilk önce kendi medeniyetlerini tanımaları ve öğrenmeleri gerekir.
Milletlerin ruh ve karakterini şekillendirerek medeniyetin gelişmesinde öğretmenlerin üretkenliğinin önemli bir etkisi vardır. Bu işlevini layıkıyla yerine getiren öğretmenler için; “Bütün bir toplum onların eseridir.” denilebilir. Toplumu şekillendiren öğretmenlerin kişisel gelişimlerine katkıda bulunmak demek, onların yetiştireceği yeni nesle ışık tutmak demektir.
Sadece bilgiyle doldurulmuş kafalar yerine eğitimin amacı, zekâyla duyguları birleştirerek kişinin kendisini gerçekleştirmesini hedef almalı, kafa ve kalbi birleştirecek bir eğitim süreci planlanarak gerçekleştirilmelidir. Bunu sağlayacak olan eğitim, bireyde bilinçli bir kişisel gelişim sağlamalı, eğitim insanın kendine özgü olduğu görüşü üzerine kurulmalı, karşılıklı ilişkiler içerisinde yaşamaya özen gösterilecek şekilde işe ve eyleme istekli kılınmalı, onur ve erdem sahibi insanlar yetiştirmelidir
Öğretmenlik mesleğinin icrası sırasında öğretmenin kişisel ve mesleki nitelikleri olmak üzere iki temel niteliği önem taşır. Medeniyetin temel taşlarından olan eğitimde öğretmenlerin nitelik kazanma sürecine katkıda bulunmak amacıyla, bu proje çerçevesinde alanında önder kişilerin bilgi birikimlerinden faydalanmak amaçlanmaktadır. Bu amaç ile ilimiz bünyesinde çalışan öğretmenlere her ay; alanında uzman, kişilik özellikleriyle ön plana çıkmış, işinin ehli sanatçı, politikacı, yönetici, akademisyen, eğitimci, edebiyat ve kültür alanından birbirinden değerli katılımcılarımız önderliğinde seminerler düzenlenecektir.
· Medeniyet tasavvurundan yola çıkarak eğitimin niteliğini geliştirmek.
· Toplumların medeniyetlerinin oluşmasında eğitimin rolünü benimsetmek.
· Türk Millî Eğitim politikasını yorumlamada bütünlük kazandırmak.
· Bilim, sanat, ekonomi ve iş hayatında meydana gelen gelişmeler ile yeniliklere uyum sağlamak.
· Öğretmenlerin medeniyet tasavvuru algısının gelişimine katkı sağlamak.
· Öğretmenlerin farkındalık düzeyini artırmak.
· Meslek içerisindeki öğretmenleri aktif hale getirerek, eğitmen eğitimi sayesinde mesleği durağanlıktan çıkarmak.
1.6.3. Projenin Gerekçeleri
· Küreselleşen dünyada medeniyetimizin ön plana çıkarılması.
· Kadim değerlerimizin canlandırılması.
· Öğretmenlerin eğitim-öğretim dönemi içerisinde kişisel gelişimlerine katkıda bulunabilecek çalışmalara katılmaya yeterli vakit bulamamaları.
· Katılımcıların alanında bilgi birikimi olan kişilerden eğitim alma olanaklarının yetersizliği.
1.6.4. Projenin Yasal Dayanağı
14.06.1973 Tarihli ve 1739 Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
05.01.1961 Tarihli ve 222 Sayılı MEB İlköğretim ve Eğitim Kanunu,
26.07.2014 Tarihli ve 29072 Sayılı MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği
18.11.2012 Tarihli ve 28471 Sayılı MEB İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği
16.09.2017 Tarihli ve 30182 Sayılı MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği
04.01.1995 Tarihli ve 22161 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet içi Eğitim Yönetmeliği,
T.C. Milli Eğitim Bakanlığı 2015-2019 Stratejik Planı
Millî Eğitim Bakanlığının Diğer Mevzuatları(Kanun, Yönetmelik, Yönerge, Genelge, Talimat…) Dikkate Alınarak Hazırlanmıştır.
1.6.5. Ortaklar
Ordu Valiliği
Ordu Üniversitesi
Ordu İl Emniyet Müdürlüğü
İl Sağlık Müdürlüğü
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü
İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri,
TRT
1.6.6. Hedef Gruplar
İl genelinde görev yapan idareciler, öğretmenler ve öğrenciler.
1.6.7. Nihai Faydalanıcılar
İlimizde öğrenim görmekte olan öğrenciler.