ORDU İL MEM ARGE

Geleceğin Ordusu "Ordu Yönetici ve Öğretmen Akademisi"Projesi

Geleceğin Ordusu

1. Proje Tanımı

1.1. Projenin Adı/Sloganı

:

Geleceğin Ordusu

1.2. Proje Koordinatörü

:

Ordu İl Millî Eğitim Müdürlüğü        

1.3. Proje Türü

:

Eğitim

1.4.Proje Süresi

:

2019-2020  Eğitim- Öğretim Yılı

   1.5. Proje Özeti

1.5.1. Projenin Ana Fikri     

            Bilimsel ve teknolojik değişimler ve gelişmeler, çalışan insan kaynağının bu değişim ve gelişmelere uyumunu zorunlu kılmaktadır. Bu nedenle zamanla oluşabilecek bilgi eskimelerinin giderilebilmesi için hizmet öncesinde eğitim almış olan meslek mensuplarının hizmet içinde de eğitilmeleri zorunlu hale gelmektedir. İnsan kaynağının da kişisel ve mesleki gelişimlerini sürekli hale getirebilmeleri, hizmet içi eğitimi ihtiyaç olarak görmeleriyle mümkündür.

Hizmet içi eğitimin amacı; insanların bilgiye erişebileceği ve bu bilgileri değişik bir anlamda kullanabileceği inancını yaratmaktır. Eğitim, yönetim kavramının gelişmesine destekte bulunur. Bir yöneticinin iyi bir yönetim sergilemesinin gerekliliği kadar çalışanların da nitelikli çalışan olması o kadar önemlidir. Personel de sorumluluk, bağlılık ve inisiyatif sergileyerek yönetimin daha iyi bir hale gelmesine katkıda bulunur.

Literatürde ilgili çalışmalar incelendiğinde "Bir ülkede uygulanan eğitimin kalitesini arttırmak için, öğretmen ve öğretmen adaylarının hizmet öncesi ve hizmet içi dönemlerdeki eğitimleri üzerinde yoğun bir çaba harcanmalıdır."  İfadesine rastlanmaktadır. Bu da bizi öğretmen eğitiminin sürekli bir eğitim olarak devamlılığının sağlanması gerekliliğine götürmektedir.

Millî Eğitim Bakanlığı tarafından da öğretmen ve yöneticilere yeni beceriler kazandırmak amacı ile her öğretim yılının eylül ve haziran aylarında "Mesleki Gelişim Çalışmaları" düzenlenmektedir. Bu doğrultuda Müdürlüğümüzce, söz konusu Mesleki Gelişim Çalışmaları döneminde ilimizde görev yapan eğitim yöneticileri ve öğretmenlerin, çağın gereksinimlerini karşılayacak eğitim anlayışına uygun fikir alış verişlerinde bulunmak, ulusal ve uluslararası gelişmeleri izlemek ve değerlendirmek amacı ile "Geleceğin Ordusu" projesini hayata geçirmeyi planlamaktayız.

2017-2018 Eğitim- Öğretim Yılı Haziran Mesleki Gelişim Döneminde uygulamaya koyduğumuz GELECEĞİN ORDUSU Projesi, 2019-2020 Eğitim- Öğretim Yılı Eylül Mesleki Gelişim Döneminde de 3.Uygulama Dönemi olarak devam edecektir.

1.5.2. Projenin Amaçları

·         Öğretmenlerimizin eğitim ihtiyaçlarını tespit etmek,

·         Öğretmenlerimize daha fazla sorumluluk ve kabiliyet gerektiren daha üst görevlere geçebilecek yeterliliği kazandırmak,

·         Mesleki gelişim çalışmaları dönemini öğretmenlerimizin daha verimli geçirmelerine katkıda bulunmak,

·         Öğretmenlerimizin çalışmakta oldukları örgüt ve yapmakta oldukları işe karşı bakışlarında müspet bir yaklaşım kazanmalarını sağlamak,

·         Öğretmenlerimizin kişisel gelişimlerini desteklemek,

·         Nitelikli proje yazma konusunda öğretmen niteliklerine katkıda bulunmak,

·         İdareciler ve diğer personel tarafından yapılmakta olan hizmetlerin gerek nitelik, gerekse nicelik bakımlarından artışını sağlamak,

·         Öğretmenlerimize fikir ve bilgi alışverişinin önemini benimseterek kurum içinde ve dışında daha etkili ve daha kapsamlı bir haberleşme, koordinasyon ve işbirliğini sağlamak,

·         Eğitimin kazandıracağı maddi ve manevi faydaların neler olduğunu bütün öğretmenlerimize duyurarak, onların moralini yükseltmek, kuruma ve görevine bağlılığını artırmak,

·         Öğretmenlerimizin kabiliyetleri hakkında bilgi sahibi olmak ve görülen eğitim neticesinde bu görevlilerden en iyi şekilde istifade edilmesini sağlamak,

·         Öğretmenlerimizin birbirleri ile tanışma ve kaynaşma ortamı için zemin teşkil etmektir.

1.5.3. Projenin Gerekçeleri 

Yüzyılımızda yaşanmakta olan sosyal, ekonomik ve teknolojik alandaki hızlı ve sürekli değişmeler personelin bilgi ve becerilerinin geliştirilmesini zorunlu bir hale getirmiştir. Hizmet içi eğitim ihtiyacı bir işte çalışan kişi için, işin yerine getirilmesinde, bilgi, beceri, tutum ve davranış bakımından duyulan eksiklik ya da gereklilik sonucu önem kazanmıştır. Bu nedenle çeşitli işlerde çalışanlar, çağı yakalamak için yeni gelişmeleri izlemek zorundadır. Aksi halde rekabetin acımasız yasalarına boğun eğmek durumunda kalacaklardır. Bu durum öğrenme sürecinin çalışma hayatının başından sonuna kadar geçerli olduğunu ortaya koymaktadır.

Hizmet öncesinde öğrenilen bir takım eksik bilgi ve davranışlar, çalışma yaşamında bireyi ve örgütleri olumsuz etkilemektedir. Bu olumsuzlukların giderilmesi içinde hizmet içi eğitime ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle hizmet içi eğitimi zorunlu kılan nedenler şunlardır:

·         Hizmet öncesinde verilen bilgilerin eksik oluşu,

·         Kamu kesiminde "kariyer" düşüncesinin giderek kökleşmesi,

·         Hizmette değişme ve gelişmelere ayak uydurma zorunluluğu,

·         Kimi bilgi ve becerilerin yalnızca hizmet içinde kazanılabilmesi,

·         Öğrenme ve kendini geliştirme isteği,

·         Hizmet içi eğitimin öğrenmeyi rastlantısal olmaktan kurtarıp sistemli hale getirmesi

1.5.4. Projenin Yasal Dayanağı       

·         4.1.1995 tarih ve 22161 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği.

·         Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği.

·         Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği.

 

1.5.5. Ortaklar          

·         İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri (Altınordu, Fatsa ve Ünye)

·         Altınordu, Fatsa ve Ünye ilçelerinde bulunan okul müdürlükleri

1.5.6. Hedef Gruplar

                Ordu ilinin Altınordu, Fatsa ve Ünye ilçesinde görev yapan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim öğretmenleri hedef kitlemizdir.

1.5.7. Nihai Faydalanıcılar  

            Projemiz Ordu'nun en büyük 3 ilçesinde uygulanacaktır. Gelecek zamanlarda tüm ilçelerde uygulanması planlanmaktadır. Buna göre projemizin nihai yararlanıcıları tüm yöre halkımızdır.

1.5.8. Beklenen Çıktılar       

·      Projenin, ilimizin eğitim-öğretim ve akademik başarı düzeyinin yükselmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

·      Her katılımcımıza aldıkları eğitim sonunda müdürlüğümüz tarafından hazırlanan ve onaylanan katılım sertifikası verilecektir.

·      Öğretmenlerimizin okulda yaptıkları işlerin nitelik, nicelik ve verimliliği artırılacaktır.

1.5.9. Başarı Göstergeleri    

·      Ortaokulların liselere öğrenci yerleştirme puan ortalamaları,

·      Liselerin yükseköğretim yerleştirme puan ortalamaları,

·      Okullarımızın yıl içinde gerçekleştirdiği bilimsel, kültürel ve sosyal faaliyet sayıları

1.5.10. Riskler ve Yönetimi

·      Öğretmenlerin projeye beklenen ilgiyi göstermemeleri,

·      Belirlenen eğitim alanlarında nitelikli eğitmen bulunamaması,

·      Öğretmenlerin projeye beklenenden fazla ilgi göstermeleri,

Risk Yönetimi: Muhtemel risklere proje ekiplerince anında müdahale edilecektir.

1.5.11. Proje Uygulama Alanı         

 

Geleceğin Ordusu ? Mesleki

İl:

Ordu

İlçeler:

Ordu İli Tüm İlçeler

Okul/Kurum Türleri:

Tüm okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticiler

Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No 336/B Altınordu / ORDU - 04522231629

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.