ORDU İL MEM ARGE

STEM Çalıştayı Gerçekleştirdik

STEM Çalıştayı Gerçekleştirdik

2 Gün planlanan Çalıştay eğitimci İbrahim ERÇİK in sunumuyla başladı. STEM’in Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik kavramlarının İngilizce kelime karşılığının baş harflerinden meydana gelen ve farklı disiplinleri bir araya getiren bir yaklaşım olduğunu belirten ERÇİK “Bu yeni yaklaşımla, farklı disiplinleri bütünleştirerek anaokulundan üniversiteye kadar araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen projeci bir neslin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.” şeklinde konuştu.

Fatih Projesi ile 2023 hedefleri için çok önemli bir adım atıldığını, Scientix Projesi’nin de bu amaç doğrultusunda kullanılacak doğru yollardan biri olduğuna değinen ERÇİK , şunları söyledi:
“STEM eğitimi, artık bütün dünya için zorunluluk haline gelmiştir. Gelişmiş ülkeler, sanayi devrimi ile ortaya çıkan eğitim sisteminden vazgeçip, 21. Yüzyılda eğitimlerini STEM anlayışına uygun hale getirmeye çalışıyorlar. Biz de ülke olarak, 2023 hedeflerimizdeki daha çok üreten, teknolojiye hakim bilgi toplumu olmak, yüksek gelir düzeyindeki ülke konumuna ulaşmak için, projeye dayalı STEM eğitimi yaklaşımını eğitim sistemimize dahil etmek zorundayız. 
Gelişmiş ülkeler, ekonomik açıdan insan gücünü daha anaokulu yaşlarında STEM eğitimi alanında yetiştirmek zorunda olduklarını fark ettiler. Biz de, 2023 hedeflerimiz için, eğitim sistemimizi buna göre yeniden şekillendirmeliyiz, diye düşünüyorum."

Yeni Çağ, bireylerden üretici olmasını beklemekte; bu durum ise bireylerin üretkenliklerini ortaya koyabilmesi için birçok alanda yeterli bilgi birikimine sahip olmaları yanında, özellikle mühendislik alanında yetkin olmalarını gerektirmektedir. STEM yaklaşımının teknoloji ve mühendisliğe özellikle vurgu yapması, çocuklara küçük yaşlardan itibaren disiplinler arası bir bakış açısı kazandırması ve bilgilerin somut olarak hayata geçirilmesini sağlaması bu yaklaşımı günümüzün bilgi ve iletişim çağında çok önemli bir yere oturtmaktadır.

ABD’de STEM konusuna yönelik yapılan incelemelerde fen, matematik, mühendislik ve teknoloji alanındaki çalışmaların farklı birimler altında yürütülse de birbirleriyle bütünleşmiş olduğu gözlemlenmiştir.

STEM eğitimi, gerek bilimsel – teknolojik ilerlemeye gerekse yenilikçiliğin geliştirilmesine ve sürdürülebilir olmasına yaptığı katkı nedeniyle çok önemlidir.

Stem Çalıştayı 2. gün Atölye Çalışması ,Yenilenen öğretim programı Stem ilişkisi ve Web 2.0 araçları uygulamaları ile son buldu
Eğitim sonunda katılımcı öğretmenlerimize katılım belgesi verildi

Stem Eğitimi alan öğretmenlerimiz okullarında Stem Eğitimi hakkında sunum yapacak, branşları bazında uyguladıkları örnek stem uygulamalarını bizlerle paylaşacaklar

“STEM eğitimi ana sınıfından üniversiteye dek sürebilmekte olup, teorik bilgilerin uygulamaya, ürüne ve yeni buluşlara dönüştürülmesi açısından büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda eğitim programlarının STEM’e göre güncellenmesi ve ihtiyaç duyulan eğitim ortamlarının oluşturulması ve öğretmenlerin bu yaklaşıma göre yetiştirilmesi gerekmektedir.

13-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-201813-02-2018

Karşıyaka Mahallesi Atatürk Bulvarı No 336/B Altınordu / ORDU - 04522231629

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.